понеділок, 10 квітня 2017 р.

Перелік психодіагностичного інструментарію, рекомендований до використання працівниками психологічної служби з напрямку готовність дитини до навчання в школі

Назва методики, автор
Мета, завдання
Джерело
Для якого віку
Морфологічна готовність
Рівень фізичного розвитку

  1.  
Графічний субтест А.Керна
Оцінити сформованість зорово-моторної координації, дрібної моторики руки
1.      Готовність дитини до навчання /Упоряд.:С.Максименко – К.:Мікрос-СВС,2003
2.     Методичні рекомендації до заповнення “Індивідуальної соціально-педагогічної та психологічної картки учня”. Видання 2-е, доповнене. Ставище, 2006. – с.120. (Серія 2 “Практична психологія” № 1 (5), 2006 р.)
6-7 років
  1.  
Методика «Дрібні рухи» (їзда по доріжці)
Оцінити рівень сформованості розвитку дрібних рухів.
1.      Психологічна діагностика та психологічне супроводження під час вступу дітей- шестирічок до школи / Автор.-упор. О.І.Кепканова-К.-.КМПУ імені Б.Д, Грінченка,2003.
2.      О.Боговарова. Психологічна готовність дитини до школи. Діагностика, корекція та розвиток. – Психолог – вкладка. – 2003. -№29-32
6-7 років
  1.  
Методика «Великі рухи»
Оцінити рівень сформованості розвитку великих рухів.
Психологічна діагностика та психологічне супроводження під час вступу дітей - шестирічок до школи / Автор.-упор. О.І. Кепканова-К.-.КМПУ імені Б.Д, Грінченка,2003.-с.10
6-7 років
Біологічний вік дитини

  1.  
Філліпінський тест
Визначити ступінь розвитку кістяка, рівень дозрівання нервової системи, здатність головного мозку сприймати і переробляти інформацію
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
Кісткова зрілість
Оцінювання ступеня окостеніння кістяка лівої руки дитини
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6 років
  1.  
Зубний вік
Оцінювання зубної зрілісті дитини.
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6 років
  1.  
Тест «Руки» М. Безруких, С. Єфімова
Визначення зрілості кори головного мозку – функціонування тім'яно-потиличних відділів дитини.
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
3-6 років
Емоційно-вольва готвність
Розвиток довільної регуляції діяльності

  1.  
Методика «Графічний диктант» Д. Ельконін
Оцінка уміння уважно слухати і точно виконувати найпростіші вказівки дорослого, самостійно діяти за завданням дорослого, правильно відтворювати на аркуші паперу напрямок лінії
Готовність дитини до навчання /Упоряд.:С.Максименко – К.:Мікрос-СВС, 2003
6-7 років
  1.  
«Будиночок»
Визначення вміння дитини орієнтуватися у своїй роботі на зразок, точно копіювати його (особливості розвитку довільної уваги)
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
Методика «Палички і хрестики»
Визначення рівня визначення рівня сформованості саморегуляції і стилю навчальної діяльності.
ПІ. Психологія дитинства: практикум. Навчальний посібник-К.: Главник, 2006
6-7 років
  1.  
«Лабіринт»
Оцінювання вміння дотримуватись правил
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
Тест «Намисто»
Виявити, яку кількість умов (правил) може втримати дитина в процесі свідомої діяльності при сприйнятті завдання на слух.
Фурман А.В.Методы психологической готовности детей к школьному обучению. - Киев-Донецк-1993.
6-7 років
Інтелектуальна готовність
Сформованість функцій мислення

  1.  
Тест «Обведи контур»
Оцінювання наочно-дійового мислення
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
Тест «Виключення»
Оцінювання логічного мислення – розумових операцій аналізу й узагальнення
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
Тест «Вербальне мислення» Й.Йєрасек
Оцінювання словесно-логічного мислення
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
Тест короткочасної пам'яті та умовиводів
Оцінювання рівня розвитку здатності робити найпростіші умовиводи, та короткочасної пам¢яті
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник. -К.: Літера ЛТД, 2006.,416с.
6-7 років
  1.  
«Логічна послідовність дій» із тесту інтелекту Д. Векслера (модифікація Л. Кондратенко, Л. Богуславської, С. Гончаренко)
Вивчення вміння встановлювати логічну послідовність подій
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник. -К.: Літера ЛТД, 2006.,416с.
6-7 років
Розвиток сприйняття
  1.  
«Знайди квадрат»
Оцінювання зорового диференційованого сприйняття
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
«Пиши кружечками»
Оцінювання слухового сприйняття
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
Методика «Які предмети заховані в малюнках?» Р.Немов
Визначення цілісного розвитку сприймання
ПІ. Психологія дитинства: практикум. Навчальний посібник-К.: Главник, 2006
6 років
  1.  
Тест фонематичного слуху
Оцінювання рівня розвитку фонематичного слуху.
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник. -К.: Літера ЛТД, 2006.,416с.
6-7 років
  1.  
Методика «Чого не вистачає?» (Р. С. Немов)
Визначення загального рівня розвитку сприймання
ПІ. Психологія дитинства: практикум. Навчальний посібник-К.: Главник, 2006
6 років
Розвиток мови
  1.  
Тест «Словниковий запас»
Визначення наявного в дитини необхідного словникового запасу
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
Тест словника
Оцінювання рівня словникового розвитку дитини.
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник. -К.: Літера ЛТД, 2006.,416с.
6-7 років
  1.  
Тест «Володіння зв'язним мовленням»
Визначити рівень сформованості звязного мовлення.
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
Розвиток пам’яті
  1.  
Тест «Лаконічне запам'ятовування 10 слів»
Оцінка короткочасно-слухової пам’яті
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
«Знайди схоже»
Оцінювання довільної образної пам’яті
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
«Упізнай фігури»
Оцінка здатності до впізнавання та для перевірки зорової пам’яті
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
Розвиток уваги
  1.  
«Коректурна проба»
Виявлення швидкості розподілу й переключення уваги , її обсягу і стійкості.
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
Тест переплетених ліній Рей–Череднікова
Визначення рівня стійкості та концентрації уваги в умовах напруженої діяльності.
ПІ. Психологія дитинства: практикум - К.: Главник, 2006
ПІ. Розумові здібності дитини - К.: Главник, 2004

З 5 років
Мотиваційна готовність
  1.  
Методика дослідження мотивації навчання в першокласників М.Р.Гінзбург
Визначення мотиваційної готовності дитини до навчання у школі, провідної мотивації.
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
  1.  
Методика “Ставлення дитини до навчання в школі”

Визначити початкову мотивацію навчання у дітей, що йдуть до школи, тобто визначити, чи є у них інтерес до навчання.
Методичні рекомендації до заповнення “Індивідуальної соціально-педагогічної та психологічної картки учня”. Видання 2-е, доповнене. Ставище, 2006. – с.120. (Серія 2 “Практична психологія” № 1 (5), 2006 р.)
6 років
  1.  
Бесіда про школу Нежнова
Визначення сформованості внутрішньої позиції школяра
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6-7 років
Особистісно-соціальна готовність
  1.  
Тест «Психосоціальна зрілість» (за методикою С. А. Банкова)
Визначення психосоціальної зрілості дитини.
Барташнікова І. А., Барташніков О. О. Як визначити рівень розумового розвитку дитини? Тести для дітей 5-7 років.- Тернопіль: «Богдан», 1998.-е. 68-70.
5-7 років
  1.  
Профіль соціального розвитку шестирічки
Визначення розвитку соціальних і комунікативних якостей дитини.
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
6 років
  1.  
Сходинки
Визначення самооцінки дитини
Чуб Н.В. Комплексні тести готовності дитини до школи -X.: Вид. група «Основа», 2007
4-6 років
  1.  
Тест «Тривожність» (автори Темпл, Дорки, Амен)
Оцінювання рівня тривожності дитини
1.      Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
2.      Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник. -К.: Літера ЛТД, 2006.,106-115 с.
6-7 років
  1.  
Оцінка емоційного стану дитини залежно від поведінкових реакцій.
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник. -К.: Літера ЛТД, 2006.,416с. (с. 105-106)
5-7 років


Немає коментарів:

Дописати коментар