Перелік психодіагностичного
інструментарію, рекомендований до
використання працівниками психологічної служби з напрямку готовність дитини до
навчання в школі
Назва
методики, автор
|
Мета, завдання
|
Джерело
|
Для якого
віку
|
||
Морфологічна готовність
Рівень фізичного розвитку
|
|||||
|
Графічний субтест
А.Керна
|
Оцінити
сформованість зорово-моторної координації, дрібної моторики руки
|
1. Готовність дитини до навчання
/Упоряд.:С.Максименко – К.:Мікрос-СВС,2003
2.
Методичні
рекомендації до заповнення “Індивідуальної соціально-педагогічної та
психологічної картки учня”. Видання 2-е, доповнене. Ставище, 2006. – с.120.
(Серія 2 “Практична психологія” № 1 (5), 2006 р.)
|
6-7 років
|
|
|
Методика «Дрібні
рухи» (їзда по доріжці)
|
Оцінити рівень
сформованості розвитку дрібних рухів.
|
1. Психологічна діагностика та психологічне супроводження під час вступу дітей- шестирічок до школи / Автор.-упор.
О.І.Кепканова-К.-.КМПУ імені Б.Д, Грінченка,2003.
2. О.Боговарова. Психологічна готовність дитини
до школи. Діагностика, корекція та розвиток. – Психолог – вкладка. – 2003. -№29-32
|
6-7 років
|
|
|
Методика
«Великі рухи»
|
Оцінити рівень сформованості
розвитку великих рухів.
|
Психологічна діагностика та психологічне супроводження під час вступу дітей - шестирічок до школи / Автор.-упор.
О.І. Кепканова-К.-.КМПУ імені Б.Д, Грінченка,2003.-с.10
|
6-7 років
|
|
Біологічний вік дитини
|
|||||
|
Філліпінський тест
|
Визначити ступінь розвитку кістяка,
рівень дозрівання нервової системи, здатність головного мозку сприймати і
переробляти інформацію
|
Сироватко О, Байер О.
Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
Кісткова зрілість
|
Оцінювання ступеня окостеніння кістяка лівої руки дитини
|
Сироватко О, Байер О.
Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6 років
|
|
|
Зубний вік
|
Оцінювання зубної зрілісті дитини.
|
Сироватко О, Байер О.
Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6 років
|
|
|
Тест «Руки» М. Безруких, С.
Єфімова
|
Визначення зрілості
кори головного мозку – функціонування тім'яно-потиличних відділів дитини.
|
Сироватко О, Байер О.
Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
3-6 років
|
|
Емоційно-вольва готвність
Розвиток довільної регуляції діяльності
|
|||||
|
Методика «Графічний
диктант» Д. Ельконін
|
Оцінка уміння
уважно слухати і точно виконувати найпростіші вказівки дорослого, самостійно
діяти за завданням дорослого, правильно відтворювати на аркуші паперу
напрямок лінії
|
Готовність дитини
до навчання /Упоряд.:С.Максименко – К.:Мікрос-СВС, 2003
|
6-7 років
|
|
|
«Будиночок»
|
Визначення вміння
дитини орієнтуватися у своїй роботі на зразок, точно копіювати його
(особливості розвитку довільної уваги)
|
Сироватко О, Байер
О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
Методика «Палички і
хрестики»
|
Визначення рівня визначення рівня сформованості саморегуляції і стилю
навчальної діяльності.
|
ПІ. Психологія
дитинства: практикум. Навчальний посібник-К.: Главник, 2006
|
6-7 років
|
|
|
«Лабіринт»
|
Оцінювання вміння
дотримуватись правил
|
Сироватко О, Байер
О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
Тест «Намисто»
|
Виявити, яку кількість умов (правил) може втримати дитина в
процесі свідомої
діяльності при сприйнятті завдання на
слух.
|
Фурман
А.В.Методы психологической
готовности детей к
школьному обучению. - Киев-Донецк-1993.
|
6-7 років
|
|
Інтелектуальна готовність
Сформованість функцій мислення
|
|||||
|
Тест «Обведи
контур»
|
Оцінювання
наочно-дійового мислення
|
Сироватко О, Байер
О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
Тест «Виключення»
|
Оцінювання
логічного мислення – розумових операцій аналізу й узагальнення
|
Сироватко О, Байер
О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
Тест «Вербальне
мислення» Й.Йєрасек
|
Оцінювання
словесно-логічного мислення
|
Сироватко О, Байер
О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
Тест короткочасної пам'яті та умовиводів
|
Оцінювання рівня розвитку здатності робити найпростіші
умовиводи, та короткочасної пам¢яті
|
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з
молодшими школярами: Методичний посібник. -К.: Літера ЛТД, 2006.,416с.
|
6-7 років
|
|
|
«Логічна
послідовність дій» із тесту інтелекту Д. Векслера (модифікація Л. Кондратенко,
Л. Богуславської, С. Гончаренко)
|
Вивчення вміння
встановлювати логічну послідовність подій
|
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами:
Методичний посібник. -К.: Літера ЛТД, 2006.,416с.
|
6-7 років
|
|
Розвиток сприйняття
|
|||||
|
«Знайди квадрат»
|
Оцінювання зорового
диференційованого сприйняття
|
Сироватко О, Байер
О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
«Пиши кружечками»
|
Оцінювання
слухового сприйняття
|
Сироватко О, Байер
О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
Методика «Які
предмети заховані в малюнках?» Р.Немов
|
Визначення
цілісного розвитку сприймання
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум. Навчальний посібник-К.: Главник,
2006
|
6 років
|
|
|
Тест фонематичного слуху
|
Оцінювання рівня розвитку фонематичного слуху.
|
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами:
Методичний посібник. -К.: Літера ЛТД, 2006.,416с.
|
6-7 років
|
|
|
Методика «Чого не вистачає?» (Р. С. Немов)
|
Визначення
загального рівня розвитку сприймання
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум. Навчальний
посібник-К.: Главник, 2006
|
6 років
|
|
Розвиток мови
|
|||||
|
Тест
«Словниковий запас»
|
Визначення наявного в дитини необхідного
словникового запасу
|
Сироватко О, Байер О.
Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
Тест словника
|
Оцінювання рівня словникового розвитку
дитини.
|
Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами:
Методичний посібник. -К.: Літера ЛТД, 2006.,416с.
|
6-7 років
|
|
|
Тест «Володіння зв'язним мовленням»
|
Визначити рівень сформованості
звязного мовлення.
|
Сироватко
О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог –
2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
Розвиток пам’яті
|
|||||
|
Тест «Лаконічне запам'ятовування 10 слів»
|
Оцінка короткочасно-слухової
пам’яті
|
Сироватко
О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог –
2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
«Знайди схоже»
|
Оцінювання
довільної образної пам’яті
|
Сироватко
О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог –
2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
«Упізнай фігури»
|
Оцінка здатності до
впізнавання та для перевірки зорової пам’яті
|
Сироватко
О, Байер О. Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог –
2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
Розвиток уваги
|
|||||
|
«Коректурна проба»
|
Виявлення швидкості
розподілу й переключення уваги , її обсягу і стійкості.
|
Сироватко О, Байер О.
Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
Тест переплетених
ліній Рей–Череднікова
|
Визначення рівня
стійкості та концентрації уваги в умовах напруженої діяльності.
|
ПІ. Психологія дитинства: практикум - К.: Главник, 2006
ПІ. Розумові здібності дитини - К.: Главник, 2004
|
З 5 років
|
|
Мотиваційна
готовність
|
|||||
|
Методика дослідження мотивації навчання в першокласників М.Р.Гінзбург
|
Визначення мотиваційної готовності дитини до навчання у
школі, провідної мотивації.
|
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей
до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
|
Методика “Ставлення дитини до навчання в школі”
|
Визначити
початкову мотивацію навчання у дітей, що йдуть до школи, тобто визначити, чи
є у них інтерес до навчання.
|
Методичні
рекомендації до заповнення “Індивідуальної соціально-педагогічної та
психологічної картки учня”. Видання 2-е, доповнене. Ставище, 2006. – с.120.
(Серія 2 “Практична психологія” № 1 (5), 2006 р.)
|
6 років
|
|
|
Бесіда про школу
Нежнова
|
Визначення
сформованості внутрішньої позиції школяра
|
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей
до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6-7 років
|
|
Особистісно-соціальна
готовність
|
|||||
|
Тест «Психосоціальна зрілість» (за методикою С. А.
Банкова)
|
Визначення психосоціальної зрілості дитини.
|
Барташнікова
І. А., Барташніков О. О. Як визначити рівень розумового розвитку дитини?
Тести для дітей 5-7 років.- Тернопіль: «Богдан», 1998.-е. 68-70.
|
5-7 років
|
|
|
Профіль соціального
розвитку шестирічки
|
Визначення розвитку
соціальних і комунікативних якостей дитини.
|
Сироватко О, Байер О. Визначення готовності дітей
до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
|
6 років
|
|
|
Сходинки
|
Визначення самооцінки дитини
|
Чуб Н.В. Комплексні тести готовності дитини до школи -X.: Вид. група «Основа»,
2007
|
4-6 років
|
|
|
Тест «Тривожність» (автори Темпл, Дорки, Амен)
|
Оцінювання рівня
тривожності дитини
|
1.
Сироватко О, Байер О.
Визначення готовності дітей до навчання у школі // Психолог – 2003 - № 13
2. Коробко С.Л., Коробко О.І. Робота психолога з молодшими школярами:
Методичний посібник. -К.: Літера ЛТД, 2006.,106-115 с.
|
6-7 років
|
|
|
Оцінка емоційного
стану дитини залежно від поведінкових реакцій.
|
Коробко С.Л., Коробко О.І.
Робота психолога з молодшими школярами: Методичний посібник.
-К.: Літера ЛТД, 2006.,416с. (с. 105-106)
|
5-7 років
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар