вівторок, 20 вересня 2016 р.

Вступ
        Районне методичне об’єднання практичних психологів і соціальних педагогів (далі РМО) протягом 2015-2016 навчального року працювало над реалізацією Концепції розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2012 року, Положення про районний методичний кабінет, наказів управління освіти і науки обласної державної адміністрації, рекомендацій обласного центру практичної психології та соціальної роботи, бралась участь  в реалізації Державної програми "Репродуктивне здоров’я нації на період до 2015 року", Державної цільової програми "Молодь України 2009-2015 роки", Загальнодержавної програми "Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини" на період до 2016 року, плану заходів щодо реалізації Національної компанії "Стоп насильству!" на період до 2015 року, постанови Кабінету міністрів України "Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах" від 23.08.2011 р. та інших нормативних документів, що регламентують діяльність психологічної служби. Діяльність РМО здійснювалась у відповідності до Закону України "Про освіту", положення про психологічну  службу системи освіти України, рекомендацій Кіровоградського обласного центру практичної психології і соціальної роботи.

Аналіз роботи за минулий рік
       Методичне об’єднання психологічної служби складається з методиста, що відповідає за роботу психологічної служби, 14 практичних психологів та         10 соціальних педагогів.
       Пріоритетним напрямком роботи було підвищення рівня професійної компетентності практичних психологів та соціальних педагогів. Здійснювалась координація роботи районного методичного об’єднання. Протягом 2015-2016 року організовано та проведено 3 методичних об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів, 3 виїзних психолого-педагогічних семінарів-тренінгів.
На  засіданнях РМО розглядалися такі питання:
-               "Соціально-психологічна робота з дітьми та підлітками в умовах посттравматичної кризи".
-               "Організація роботи в навчальному закладі з розв’язання  проблем насильства".
-               "Дитяча агресія:види, причини та прояви".
        Щокварталу здійснювався моніторинг забезпечення навчальних закладів практичними психологами та соціальними педагогами відповідно до нормативів чисельності. Забезпечено проведення моніторингу проведення заходів щодо здорового способу життя, репродуктивного здоров’я дітей, педагогів в закладах освіти, моніторинг ефективності профілактики тютюнопаління, алкоголізму та наркоманії у підлітковому середовищі, моніторинг забезпечення прав і законних інтересів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, моніторинг забезпечення умов для організації та впровадження інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами, дітей-інвалідів.
      Відповідно до графіка роботи проводилось вивчення стану справ практичних психологів і соціальних педагогів навчальних закладів. Надано методичну допомогу 3 психологам загальноосвітніх шкіл.
      Членами РМО здійснювалась передплата на фахові періодичні видання газети "Психолог", "Соціальний педагог", "Психолог довкілля", науково-методичні журнали "Усе для роботи шкільному психологу", "Практична психологія і соціальна робота" та інші, проводилась робота над поповненням навчально-методичної літератури та дидактичного матеріалу.
      Основними завданнями роботи психологічної служби на 2016-2017 навчальний рік є: надання методичної допомоги з питань профілактики та корекції девіантної поведінки, шкідливих звичок, виявлення нахилів суїцидальної поведінки, відхилень у інтелектуальному та психофізичному розвитку школярів, удосконалення  організаційного рівня функціонування психологічної служби, підвищення рівня професійної компетентності  практичних психологів та соціальних педагогів. Важливим напрямком роботи є співпраця з районною ПМПК, службою у справах дітей, районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, кримінальною міліцією  справах дітей.
Результативність організації методичної роботи практичних психологів і соціальних педагогів
п/п
Кількість психологів і соціальних педагогів, які
2013/2014
2014/2015
2015/2016
1.
Пройшли курси підвищення кваліфікації


2
2.
Взяли участь у науково-практичних конференціях(семінарах)
19
20
20
3.
Педагогічних виставках



4.
Педагогічних читаннях



5.
Інших методичних заходах(круглі столи)
19
20
20
6.
Підвищили категорію
1
2
2
7.
Отримали звання за результатами атестації



8.
Були учасниками творчих груп районних, обласних методичних заходів
2
1

9.
Взяли участь у конкурсі "Вчитель року"




Список членів методичного об’єднання, які входять до складу методичного об’єднання
Прізвище, ім’я,
по-батькові
Дата народження
Педагогічний
стаж
Освіта
Який предмет
викладає
В яких класах
викладає
курсова
підготовка
Примітки
1.
Красовська Інна
Сергіївна
11.12.1988
6
практичний психолог



0,75
2.
Володарська Ольга Анатоліївна
04.06.1971
25
психолог,
вчитель початкових класів


2011,
ІППО
психолог
1,0
3.
Форостяна
Вікторія
Іванівна
14.10.1988
6
практичний психолог, соціальний педагог



0,5 ставки
4.
Іщук Юлія Михайлівна
25.12.1980
11
практичний психолог


ІІ категорія
2012
0,5 ставки
5.
Бондар
Марія
Миколаївна
03.10.1964
34
практичний психолог


ІІ
категорія
0,5 ставки
6.
Бурдейна Діана Миколаївна
01.01.1995
1
Соціальний педагог


спеціаліст
0,5 ставки
7.
Левкович Юлія Сергіївна
14.07.1990

практичний психолог


спеціаліст
1 ставка
8.
Гончарук Олеся Миколаївна
13.10.1993
1
Практичний психолог та соціальний педагог


спеціаліст
1 ставка
9.
Свистак
Інна Олександрівна
11.08.1972
6
соціальний педагог, вчитель російської мови



0,5
ставки
10.
Мушинська Юлія Ігорівна
13.05.1982
4
Соціальний педагог



0,25
ставки
11.
Гаджаман
Олена
Миколаївна
3.10.1988
5
вчитель біології, валеології та основ екології, практичний психолог



0,5
ставки
12.
Волуйко
Наталія
Вадимівна
20.11.1990
5
вчитель української мови і
літератури, практичний психолог, соціальний педагог



0,5
ставки
13.
Дубінська Майя Олександрівна
13.05.1982
5
Вчитель початкових класів і образотворчого мистецтва



0,5
14.
Гринчук
Світлана
Олексіївна
26.07.1975
4
соціальний педагог



0,5
ставки
15.
Волощук
Галина
Петрівна
14.01.1984
4
практичний психолог



0,5 ставки
16.
Сарданова Лариса Миколаївна
29.06.1989
2
Соціальний педагог



0,25 ставки
17.
Цвігун Світлана Никифорівна
20.05.1989

практичний психолог



0,5 ставки
18.
КрівцоваАльона Володимирівна
03.11.1991
1
Практичний психолог



0,5 ставки
19.
Смірнова Олена Миколаївна
22.01.1981
5
соціальний педагог



1 ставка
20.
Повалінська Тетяна Федорівна
23.11.1982
9
практичний психолог



0,5 ставки
21.
Хитрук Таміла







22.
Бабчук Оксана Зіновївна
07.07.1976
7



ІІ категорія
0,5 ставки
23.
Кливняк Алла Валеріївна
16.07.1990

практичний психолог



0,5 ставки










Індивідуальні науково-методичні проблеми членів МО


Прізвище, ім’я,
по батькові


Науково-методична тема
Термін
роботи над проблемою
Форма її завершення
Форма її реалізації
Де буде використано
1.
Красовська Інна
Сергіївна
"Робота з дітьми які навчаються на індивідуальні формі навчання"




2.
Володарська Ольга Анатоліївна
"Емоційцнадезадаптація дітей в закладах освіти інтерантного типу"




3.
Форостяна
Вікторія
Іванівна
"Дослідження професійних інтересів учнів старших класів"




4.
Бондар
Марія
Миколаївна
"Корекція  конфліктної поведінки в учнівському середовищі"




5.
Дубінська Майя Олександрівна





6.
Гаджаман
Олена
Миколаївна
"Формування асертивної поведінки у дітей підліткового віку"




7.
Волощук
Галина
Петрівна
"Використання сучасних психологічних технологій формування почуття власної гідності учнів"




8.
Іщук Юлія Михайліван
"Особливості адаптації дітей до навчальної діяльності"




9.
КрівцоваАльона Володимирівна
"Психологічні особливості темпераменту та їх врахування у навчальній діяльності"




10.
Цвігун Світлана Никифорівна
"Налагодження конфліктів з дітьми та їхніми батьками"




11.
Повалінська Тетяна Федорівна
Діагностика та проведення колекційної роботи з учнями початкової школи з девіантною поведінкою, труднощі в спілкуванні з дорослими та однолітками".




12.
Гринчук
Світлана
Олексіївна
"Особистісно-орієнтований підхід до виховання учнів,формування громадянськості та утвердження загальнолюдських цінностей"




13.
Свистак
Інна Олександрівна
"Інтеграція. Суспільне життя дітей «групи ризику"




14.
Волуйко
Наталія
Вадимівна
"Соціально-психологічна корекція конфліктної поведінки в учнівському середовищі"




15.
Мушинська
Юлія
Ігорівна
"Розвиток конструктивних поведінкових стратегій щодо виявлення та подолання труднощів"




16.
Бурдейна Діана Миколаївна
"Використання новітніх технологій у формуванні навичок здорового способу життя в учнів"




17.
Сарданова Лариса Миколаївна
"Формування активної громадянської позиції особистості учнів"




18.
Гончарук Олеся Миколаївна
"Створення сприятливих умов для позитивної соціалізація, життєвого самовизначення учнів у навчально-воховному процесі"




19.
Кливняк Алла Валеріївна
"Розвиток творчої особистості дитини методами арттерапії"




20.
Левкович Юлія Сергіївна
"Створення соціально-психологічних умов для психологічної саморегуляції учнів"




21.
Смірнова Олена Миколаївна





22.
Хитрук Таміла






Проблема над якою працюють працівники психологічної служби :
"Організація профілактичної та корекційної роботи щодо девіантної поведінки дітей та підлітків в системі психологічного супроводу"
Завдання: Формувати вміння орієнтуватися в новому інформаційному полі,допомогти в засвоєнні нового навчального простору, організувати психолого-педагогічний супровід учнів з девіантною поведінкою.
Діяльність практичного психолога і соціального педагога має багатокомпонентну структуру. Одним із основних завдань такої діяльності є забезпечення психологічного і соціально-педагогічного супроводу дітей, котрі мають проблеми з поведінкою. Ці учні як правило включені до складу дітей групи ризику і перебувають на внутрішкільному обліку або на обліку в органах і службах у справах дітей. Дослідники виокремлюють низку ризикованих сфер, факторів, які можуть призвести до формування і прояву девіантної (поведінки, яка порушує встановлені в суспільстві норми), делінквентної (протиправної поведінки яка порушує встановлені норми законів) чи адитивної поведінки (залежної від вживання алкогольних, наркотичних речовин). Розшарування суспільства за соціальним статусом, матеріальними статками, бідність, наявність в сім‘ї родича з кримінальним минулим, відсутність інфраструктури для позашкільної роботи, вживання алкоголю і наркотиків – ось неповний перелік факторів, які можуть сприяти формуванню асоціальної поведінки. Слід також вказати на суто психологічні причини (особливості і порушення психічної діяльності), які вимагають поглиблених знань у спеціалстів. З огляду на вищевказане, фахівці психологічної служби повинні комплексно підходити до організації корекційної роботи із вказаною категорією учнів. Вивчити причини і особливості прояву девіантної і делінквентної поведінки насьогодні вже не достатньо. Потрібно побудувати цілісну систему роботи із залученням батьків, інших спеціалістів, класного керівника, представників адміністрації навчального закладу для досягнення ефективного кінцевого результату. Основою такої роботи може стати індивідуальний план корекції (розвитку), який визначає конкретні цілі з урахуванням індивідуальної ситуації дитини. Такий план ґрунтується на твердженні – МИ ВІРИМО У ЗМІНИ. Нерідко вчителі і педагогічний колектив в цілому виступає стримуючим фактором для дитини з девіантною поведінкою нав'язуючи їй сигму на весь період навчання.
Одним з основних та актуальних видів діяльності практичного психолога та соціального педагога в нашій школі є профілактика та корекція відхилень в психофізичному та індивідуальному розвитку і поведінці дітей на різних вікових етапах їх розвитку. Тому соціально-психологічні проблеми, що виникають у дитячому і підлітковому середовищі, особливості процесу взаємодії учнівського і педагогічного колективів не залишаються осторонь від нас. Діти «групи ризику» з ознаками соціальної і педагогічної занедбаності, емоційної дезадаптації, з відхиленнями у поведінці, з порушеннями психосоматичного і нервово-психічного здоров‘я, схильними до залежностей та правопорушень, складними взаємовідношеннями у сімейному середовищі насамперед потребують нашої уваги. Надання своєчасної та адекватної допомоги дітям «групи ризику» залежить від співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу. Вона будується на принципах взаємодопомоги, емоційної підтримки, має чітко визначені орієнтири діяльності всіх фахівців, що взаємодіють між собою в інтересах дітей. У працівників психологічної служби, нормативними документами визначено багато спільних завдань в їх професійній діяльності. Разом з тим, є відмінності у функціональних обов'язках психологів і соціальних педагогів. Ми вважаємо, що знання і усвідомлення спільних і відмінних завдань у роботі працівників психологічної служби є неодмінною умовою підвищення ефективності і якості соціально-педагогічної та психологічної допомоги.
Однією з найгостріших та актуальних проблем на сьогодні, є зростання правопорушень і злочинності, скоєних дітьми, підлітками та молоддю. 12 Педагогічна практика стверджує, і це засмучує, що серед учнів все більше стає важковиховуваних. Таку категорію дітей іноді класифікують як діти і підлітки з нестандартною поведінкою. Це викликає стурбованість і примушує сконцентрувати увагу на профілактиці девіантної поведінки серед дітей. Важливо пам‘ятати, що діти набувають «непривабливий» соціальний образ не тому, що вони такими народжуються, а під впливом різних, головним чином, не залежних від них факторів ризику.

Тематика засідань
Тематика засідань
Форма проведення
Методи проведення
Дата проведення
Місце проведення
Відповідальний
Примітка
1.             Аналіз роботи РМО працівників психологічної служби (практичних психологів та соціальних педагогів)за 2015-2016   навчальний рік та обговорення плану роботи на 2016-2017 навчальний рік.
2.      Роль психологічної служби у здійсненні наступностіміжДНЗтапочатковоюшколою.
3.            Рекомендації щодо створення електронного портфоліопсихологатасоціальногопедагога.
4.                                                                                                           Інструктивно-методичні рекомендації щодо діяльності працівників психологічної служби у 2016-2017 н.р.

Засідання РМО
Обговорення
серпень
2015 р.
ЗШ І-ІІІ ст. №2
Куца О.В.
Гринчук С.О.







Бабчук О.З.




Гончарук О.М.





Куца О.В.

1.            Конфлікти в шкільному середовищі. Психологічна допомога у вирішенні протиріч та суперечностей.
2.      Способивиходу з конфліктнихситуаційуроботі з сім'єю.
3.      Профілактикарізнихпрофесійнихпсихосоматичнихрозладів.
Семінар-практикум
Круглий стіл Тренінг

листопад
2016 р.
ЗШ І-ІІІ ст. с.Хащувате
Красовська І.С.




1.          Подолання негативних психологічних наслідків стану тривоги та стресу у дітей.
2.          Витоки дитячих страхів та їх диференціація.
3.          Діагностика наявності страхів у дітей.
Семінар-
практикум
Обговорення
Круглий стіл

Березень
2016 р.
ЗШ І-ІІІ ст. с.Могильне
Повалінська
 Т.Ф.
Бурдейна Д.М.


Робота з малодосвідченими практичними психологами та соціальними педагогами

Вид діяльності
З ким проводиться
Методична допомога щодо оформлення документації
Кливняк А.В.
Гончарук О.М.
Повалінська Т.Ф.
Консультації щодо проведення психологічної діагностики в школі
Крівцова А.В.
Іщук Ю.М.
Цвігун С.Ф.
Індивідуальні консультації щодо проведення консультативно-корекційної роботи в навчальному закладі
практичні психологи та соціальні педагоги

Немає коментарів:

Дописати коментар